HOE BLIJF JE ALS IT-MANAGER FUTURE-PROOF?

In onze visie op de ‘organisatie van de toekomst’ staat één ding als een paal boven water: verandering. Eigenlijk kan gesteld worden dat verandering de rode draad is in IT. Daar waar Cloud een paar jaar geleden een concept was, is het nu een standaard onderdeel van de IT
in praktisch iedere organisatie. Hoe zorg je nu als IT-verantwoordelijke dat IT-ontwikkelingen bekend zijn en op de juiste manier worden toegepast? In dit whitepaper deelt Larik-Jan Verschuren, CTO bij Fundaments, zijn ervaringen in het volgen van trends en het vertalen
hiervan voor Fundaments. Hoe zorgt hij er als Technisch Directeur voor dat hij, en daarmee Fundaments, up-to-date blijft? Deze ervaringen maken we vervolgens concreet door te kijken naar actuele ontwikkelingen: welke trends ziet hij? En wat komt daarbij kijken?

1. Hoe blijf je als IT-manager up-to-date?

Deze vraag stelden we aan onze CTO Larik-Jan. De digitale wereld ontwikkelt zich natuurlijk razendsnel, maar hoe volgt hij de belangrijke trends om up-to-date te blijven?


De klant als basis
Een goede IT-manager gaat mee in deze continu veranderende wereld en toetst de trends aan de hand van een aantal bronnen, namelijk: de klanten, de techniek en de markt. Eén van de belangrijkste informatiebronnen voor mij persoonlijk zijn onze klanten. Ik ga graag met ze in gesprek, met als doel om te achterhalen waar hun uitdagingen liggen, waar ze tegenaan lopen en waar wij ze bij kunnen helpen. Dit kan zowel op operationeel niveau als op strategisch niveau.

Techniek: Office of the CTO
Naast dat ik veel informatie haal uit klantcontacten, heb ik natuurlijk een technisch hart en wil ik graag zoveel mogelijk nieuwe tools zelf testen en proberen. Dit doen we onder andere in ons Office of the CTO. Dit is eigenlijk onze technische speeltuin. We nemen niets zomaar aan van een leverancier, maar blijven kritisch en testen een oplossing altijd uitgebreid voordat we het in gebruik nemen. We zijn en blijven een groep met eigenwijze techneuten, dus technisch moet altijd alles perfect werken. We moeten op een oplossing kunnen vertrouwen en het moet kunnen werken in het landschap waarin we opereren: het veelvuldig en herhaaldelijk in kunnen zetten voor meerdere partners is daarin key.

Download de whitepaper om verder te lezen! 

DOWNLOAD DE WHITEPAPER